Hasta tutsak Saadet İdin’in ailesi: Zulüm son bulmalı

  • 09:02 26 Haziran 2026
  • Güncel
ŞIRNEX - Hasta tutsaklardan biri olan ve tahliyesi iki kez ertelenen Saadet İdin’in annesi Aliye İdin, artık zulmün son bulmasını ve barışın sağlanmasını talep ederek, “Başta Kürt Halk Önderi, sonrasında ise hasta tutsaklar bir an önce serbest bırakılmalı” dedi.
 
Cezaevlerindeki hak ihlalleri her geçen gün artıyor. Bu hak ihlallerinin başında ise tedavi edilmeyen hasta tutsaklar geliyor. Saadet İdin de Erzincan Kadın Kapalı Cezaevi’nde tutulan hasta tutsaklardan biri. Saadet İdin'in 15 Aralık 2025 tarihinde tahliye olması gerekirken, İdare ve Gözlem Kurulu tarafından infazı "pişmanlık" dayatmasıyla 6 ay uzatılmıştı. Kısa bir süre önce ikinci kez İdare ve Gözlem Kurulu’na çıkarılan Saadet İdin’in tahliyesi, aynı gerekçelerle bir kez daha 6 ay uzatıldı.
 
Sol kolu felçli 
 
Sol kolu felçli olan Saadet İdin, 2015 yılında Manisa’daki kardeşinin görüşüne gittiği esnada gözaltına alınarak tutuklandı. İzmir’de bulunan Şakran Cezaevi’ne gönderilen Saadet İdin, burada 2 yıl 6 ay kaldıktan sonra bırakıldı. Cezaevinden çıktıktan sonra Saadet İdin, 2018’de felç oldu. Yine aynı yıl bir imza için emniyete çağrılan Saadet İdin, emniyete gittiğinde gözaltına alınarak "örgüt üyesi" olduğu iddiasıyla tutuklandı. 4 yıl Şırnak T Tipi Kapalı Cezaevi’nde tutulan Saadet İdin, daha sonra Erzincan Kadın Kapalı Cezaevi’ne götürüldü.
 
Tahliyesi iki kez 6’şar ay ertelenen Saadet İdin’in annesi Aliye İdin, kızının durumuna dair konuştu.
 
Kızı Saadet’in ilk olarak 2015-2016 yılında tutuklandığını anlatan Aliye İdin, “Saadet tutuklanınca bir süre İzmir Şakran Cezaevi’nde kaldı. Ardından tahliye oldu. Bir yıl dışarıda kaldı. O süreçte Şirnex’te sokağa çıkma yasağı vardı. Bir fırında işe başladı ve orada tandır ekmeği yapıyordu. Orada çalıştığı sürede felç oldu. Bir kolu tutmamaya başladı. Kontrol için Silopiya'ya gittiği gün emniyetten aradılar ve atması gereken bir imza olduğunu söylediler. Ardından oraya gittik. Biz imza atıp gelmesini bekliyorduk. Sonra 14 yıl 6 ay ceza verildi ve orada tutuklandı. Ardından Şırnak Cezaevi’ne götürüldü. Altı ay boyunca tek başına bir hücrede kaldı. Bağımsıza gitmesini söylediler ama Saadet kabul etmedi. Yaklaşık 3 yıl Şirnex’te kaldıktan sonra bize haber bile verilmeden Erzincan’a götürüldüğünü öğrendik. Oraya götürüldükten sonra bir gün aradılar ve bize haber verdiler” dedi.
 
Birçok sağlık sorunu yaşıyor
 
Kızının hasta tutsaklardan biri olduğunu ifade eden Aliye İdin, ayrıca ciddi görme sorunu olduğunu aktardı. Aliye İdin, “Saadet birçok sağlık sorunu yaşıyor. Gözlerinde ciddi görme sorunu var. Gözlerinden birinin derecesi 9’a, diğerinin ise 8’e yükselmiş. Sağ tarafından felç olmuştu ve sağ eli sürekli uyuşuyor, bir şeyleri pek tutamıyor. İki tane bel fıtığı var. Her iki göğsünde kist oluşmuş. Hastalıkları çok artmış durumda” diye konuştu.
 
‘Tahliyesi iki kez ertelendi’
 
Cezaevlerinde bulunan birçok hasta tutsağın olduğuna dikkat çeken Aliye İdin, hasta tutsakların bırakılmasını istedi. Zulmün son bulması gerektiğini ifade eden Aliye İdin, haksız yere tahliyelerin ertelendiğine dikkat çekti. Aliye İdin, “Bizler kızımızın serbest bırakılmasını istiyoruz. Cezaevlerinde bulunan tüm hasta tutsaklar serbest bırakılmalı. Bizler barışın sağlanmasını istiyoruz. Çocuklarımız cezaevlerinde birçok hastalıkla mücadele ediyorlar. Cezası bittiği halde tahliyesi 6 ay ertelendi. Bu 6 ay bittikten sonra şimdi tekrar altı ay uzattılar” şeklinde konuştu.
 
‘Kürt Halk Önderi ve diğer tutsaklar serbest bırakılmalı’
 
Aliye İdin son olarak şunları söyledi: “Bizler tüm siyasi tutsakların serbest bırakılmasını ve bu zulmün son bulmasını istiyoruz. Bizler barış ve eşitlik istiyoruz. Artık annelerin yüreği yanmasın. Artık yeter! Başta Kürt Halk Önderi, sonrasında ise hasta tutsaklar bir an önce serbest bırakılmalı.”